pro poskytování služeb na dálku, prostřednictvím webové stránky www.nunofi.sk

Prodávajícího:

Nunofie s.r.o., Obchodní rejstřík Okresního soudu Banská Bystrica, IČO:48170160, DIČ: 2120074814, DIČ: SK2120074814, sídlo: Nunofia s.r.o.  Hviezdoslavovat  30  974 01  Banská Bystrica, SR. Statutární orgán (jednatel): Ing. Vladislav Klajban.

Článek I

Obecná ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na smluvní vztahy, které vzniknou mezi prodávajícím a kupujícím ve smyslu zákona č. 1/2003. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, ve smyslu zákona 250/2007 o ochraně spotřebitele a ve smyslu zákona č. 250/2007 102/2014 Sb. zákon ze dne 25. března 2014 o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího ao změně některých zákonů (ve znění č. 151/2014 Sb., 173/2015 Sb., 391/2015 Sb.).
  2. Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateli (např. OSVČ), se vztahují  ustanovení zákona č.. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.
  3. Prodávající je ve smyslu těchto všeobecných obchodních podmínek zároveň i:
    • a) provozovatelem systému elektronického obchodu provozovaného prostřednictvím internetové stránky prodávajícího uvedené v záhlaví (dále také jen „e-shop“).
    • b) provozovatelem informačního systému / informačních systémů ve smyslu ustanovení 136/2014 Sb. Zákona o ochraně osobních údajů ao změně a doplnění některých zákonů.
  4. Kontaktní údaje prodávajícího:
    • Nunofie s.r.o., Obchodní rejstřík Okresního soudu Banská Bystrica, IČO:48170160, DIČ: 2120074814, DIČ: SK2120074814, sídlo: Nunofia s.r.o.  Hviezdoslavovat  30  974 01  Banská Bystrica, SR. Statutární orgán (jednatel): Ing. Vladislav Klajban.
    • Email: obchod@nunofi.sk
    • Tel.: +421 48 412 3392
    • Organ dozoru: Inspektorát SOI pro Banskobystrický kraj, Dolní 46, 974 00  Banská Bystrica 1, SR.
  5. Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která vyplnila a odeslala objednávku prostřednictvím webové stránky prodávajícího, obdržela (emailové) oznámení o přijetí objednávky a uhradila kupní cenu. Kupujícím je také každá osoba, která zadala objednávku telefonicky, nebo zasláním emailu a emailem potvrdila akceptování cenové nabídky prodávajícího a potvrdila také. seznámení se s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
  6. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.  Pro potřeby těchto obchodních podmínek se také uvádí, že spotřebitelem je fyzická osoba – nepodnikatel. Novelizací zákona 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, účinnou k 01.05.2014, byly z definice spotřebitele vyloučeny právnické osoby, které nakupují výrobky nebo používají služby pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti. Spotřebitelem není firemní zákazník, tedy zákazník, který zboží nakupuje na firmu (uvádí při objednávce IČO, DIČ nebo DIČ). Firemní zákazníci nemají rovněž nárok na vrácení zboží bez udání důvodu ani odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Vztah mezi takovým zákazníkem a prodávajícím se totiž neřídí Občanským zákoníkem, ale Obchodním zákoníkem. Spotřebitelem nejsou ani fyzické osoby, které nakupují zboží pro výkon svého povolání.
  7. Smlouvu uzavřenou na dálku zákonodárce definoval jako smlouvu mezi prodávajícím a spotřebitelem dohodnutou a uzavřenou výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména využitím webového sídla, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového. katalogu. Vymezení pojmu smlouva na dálku se vztahuje i na situace, kdy spotřebitel navštíví provozní prostory prodávajícího pouze za účelem získání informací o zboží nebo službě a následné jednání a uzavření smlouvy se uskuteční na dálku. Za smlouvu na dálku se naopak nepovažuje smlouva, při které došlo k osobní interakci prodávajícího a spotřebitele a projednání smlouvy proběhlo osobně, přičemž smlouva samotná byla uzavřena použitím prostředků dálkové komunikace a bez současné přítomnosti obou stran. Spotřebitel v takovém případě není vystaven popsaným rizikům, proto není důvod ke zvýšené ochraně. Podobně pojem smlouva uzavřená na dálku nemá zahrnovat objednávky, které spotřebitel uskuteční prostřednictvím prostředků komunikace na dálku s cílem pouze požádat odborníka o poskytnutí služby, jako například v případě spotřebitele, který se telefonicky objedná u kadeřníka. Předmětem takového telefonátu je obvykle jen dohodnutí si termínu a času návštěvy u prodávajícího, který má službu poskytnout. V těchto případech je proto třeba považovat za moment uzavření smlouvy až okamžik, kdy se smluvní strany dohodnou na podstatných náležitostech, tzn. na předmětu smlouvy a ceně za poskytnutí služby, k čemuž obvykle dochází až za současné fyzické přítomnosti spotřebitele a prodávajícího.
  8. Smlouva uzavřená mimo obchodní prostory prodávajícího je definována jako smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem:
    • uzavřená za současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele na místě, které není provozním prostorem prodávajícího,
    • pro jejíž uzavření dal návrh prodávajícímu spotřebitel na místě, které není provozním prostorem prodávajícího,
    • uzavřená v provozních prostorách prodávajícího nebo prostřednictvím prostředků dálkové komunikace bezprostředně po individuálním a osobním oslovení spotřebitele prodávajícím na místě, které není provozním prostorem prodávajícího, nebo
    • uzavřená během prodejní akce nebo v souvislosti s ní.
  9. Smlouvou, jejímž předmětem je prodej zboží, se pro účely tohoto zákona rozumí jakákoli smlouva:
    • a) na základě které spotřebitel nabývá věc za úplatu, zejména kupní smlouva a smlouva o dílo, nebo
    • b) jejímž předmětem je prodej zboží i poskytnutí služby.
  10. Provozní prostory jsou definovány jako provozovna nebo jiný prostor, kde prodávající obvykle vykonává svou podnikatelskou činnost nebo povolání.
  11. Pokud se smlouva uzavřená na dálku, na jejímž základě je spotřebitel zavázán k peněžnímu plnění, uzavírá elektronickými prostředky, prodávající je povinen bezprostředně před odesláním objednávky spotřebitele opětovně výslovně, jednoznačně a srozumitelně informovat o:
    • hlavních vlastnostech zboží nebo charakteru služby v rozsahu přiměřeném použitému prostředku komunikace a zboží nebo službě,
    • celkové ceně zboží nebo služby včetně všech nákladů,
    • délce trvání smlouvy, jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu určitou, a jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo jde-li o smlouvu, u níž se automaticky prodlužuje její platnost, io podmínkách vypovězení smlouvy, a
    • minimální délce trvání závazků spotřebitele vyplývajících ze smlouvy, pokud ze smlouvy vyplývá pro spotřebitele takový závazek. Toto ustanovení ukládající prodávajícímu opětovnou informační povinnost má sloužit k tomu, aby si spotřebitel před dokončením své objednávky důkladně přečetl podstatné informace a mohl se tak uváženě rozhodnout o koupi zboží, resp. služby
  12. Doplňkovou smlouvou se rozumí smlouva, na jejímž základě spotřebitel nabývá zboží nebo je mu poskytnuta služba, která souvisí s předmětem smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, je-li zboží dodáváno nebo služba poskytovaná prodávajícím nebo třetí osobou na základě jejich dohody a při jejím uzavírání bylo možno předvídat s přihlédnutím k účelu smlouvy, že spotřebitel po zániku smlouvy na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího nebude mít zájem na plnění povinností z této smlouvy.
  13. Dohodou o předplatném se pro účely tohoto zákona rozumí smlouva, kterou se prodávající zavazuje dodávat spotřebiteli v určených intervalech objednané zboží nebo poskytovat službu během předplaceného období a spotřebitel se zavazuje zaplatit za tuto dodávku nebo poskytnutí služby cenu za příslušné časové období.
  14. li>
  15. Vyplněním objednávkového formuláře a odesláním objednávky s povinností platby kupující zároveň potvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, které tvoří nedílnou součást každé smlouvy a jsou stále přístupné v příslušné sekci na webové stránce prodávajícího.
  16. Trvanlivý nosič je definován jako prostředek, který umožňuje spotřebiteli a prodávajícímu uchovávat a reprodukovat jemu adresované informace v podobě čitelné pro adresáta těchto informací tak dlouho, jak to pro něj bude potřebné z hlediska ochrany zájmů plynoucích ze vzájemného vztahu mezi spotřebiteli. a prodávajícím. Pod definici je třeba zahrnout především takové nosiče informací, jako je papír, USB klíče, CD-ROM, DVD, paměťové karty nebo pevné disky počítačů, jakož i e-maily. V situacích, kdy je z důvodu právní jistoty či vzhledem k případné potřebě unést důkazní břemeno důležité poskytovat informace nebo dokumenty v určité formě, zákon na více místech stanoví povinnost poskytnout je v listinné podobě nebo na jiném trvanlivém nosiči. Ve srovnání s obecnou občanskoprávní úpravou formy právních úkonů (§ 40 Občanského zákoníku) se možností poskytnout určité informace nebo dokumenty na trvanlivém nosiči rozšiřuje spektrum dostupných prostředků i na moderní a současnosti stále využívanější způsoby, které stejně dobře umožňují. ;nezměněného reprodukování informací důležitých jak pro spotřebitele, tak prodávajícího. Za trvanlivý nosič se nepovažuje webová stránka.
  17. Elektronickým obsahem jsou data, která jsou vyrobena a poskytována v elektronické formě, jako například počítačové programy, aplikace, hry, hudba, videa nebo texty, bez ohledu na to, zda jsou získávána prostřednictvím stahování, metodou streamingu z hmotného nosiče nebo jiným způsobem. Smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči jsou smlouvami, jejichž předmětem je poskytnutí určité služby, na druhé straně, je-li elektronický obsah dodáván na hmotném nosiči jako je CD nebo DVD, považuje se elektronický obsah zaznamenaný na tomto nosiči za zboží ve smyslu tohoto zákona.
  18. Objednávkou se rozumí kupujícím vyplněný a odeslaný objednávkový formulář zpracovaný systémem obchodu prodávajícího. V případě, že kupující nevyužije možnost objednání prostřednictvím objednávkového formuláře ve smyslu předchozí věty, za objednávku se považuje i telefonická objednávka nebo objednávka zaslaná emailem, faxem nebo poštou na adresu prodávajícího. Objednávka obsahuje informace o zákazníkovi ao objednaném produktu nebo službě. Na základě objednávky se zákazníkovi vygeneruje faktura k úhradě kupní ceny. V případě, že kupující nevyužije možnost objednání prostřednictvím objednávkového formuláře, ale provede objednávku telefonicky, nebo zasláním emailu nebo poštou na adresu prodávajícího, prodávající zašle kupujícímu cenovou nabídku emailem nebo jiným způsobem, na kterém se sjednají.
  19. Prodávající informuje kupujícího o významu některých termínů v souvislosti s produkty nabízenými k prodeji prostřednictvím webové stránky, které se nacházejí na webové stránce prodávajícího:
    • mince - kovový (obvykle) kulatý peníz (určený nejen jako platidlo) určité hmotnosti a určité jakosti, označený výsostným znakem nebo znamením zhotovitele, nominální hodnotou, státním znakem a rokem vydání.
    • běžná kvalita – je provedení mince, které je shodné s převedením mincí používaných v&běžném platebním styku, tedy pole i reliéf jsou matované.
    • PROOF kvalita – je špičkové provedení mince, někdy označované také jako „PP“, jejichž pole je vysoce leštěné a reliéf matovaný.
    • certifikát – je doklad určující pravost daného produktu
    • pamětní list – je dokument vydávaný k emisím pamětních a sběratelských mincí, nemá však nominální hodnotu.
    • bankovka - je papírový peníz oficiálně vydávaný (centrální nebo komerční) bankou a je nebo v času vydání byl platným platidlem na území jeho vydání.
    • faksimile – je kopie nebo reprodukce tiskoviny historické hodnoty, v tomto případě bankovky nebo jiné ceniny
    • medaile - je zvláštní druh plastiky. Tato plastika je používána často jako vyznamenání, nebo je vydávána jako připomínka nějaké významné události či výročí.
    • perforace bankovky - znehodnocení bankovky pro různé účely.
    • numismatika -  je sběratelství mincí a bankovek. Sbírají se hlavně mince a bankovky, které byly v oběhu, nebo byly pro oběh určeny.
    • notafilie - je sběratelský obor zabývající se sbíráním a studiem bankovek, papírových peněz a platidel.
    • filatelé - je sbírání poštovních známek, cenin, otisků poštovních razítek a ostatních druhů filatelistického materiálu.
    • poštovní známka – je cenina používaná k úhradě poštovních služeb

Článek II

Objednávka zboží nebo služby nebo služby – uzavření kupní smlouvy

  1. Prodávající před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, nebo pokud se smlouva uzavírá na základě objednávky spotřebitele, před tím, než spotřebitel odešle objednávku, jasně a srozumitelně sděluje spotřebiteli:
    • hlavní vlastnosti zboží nebo charakter služby v rozsahu přiměřeném použitému prostředku komunikace a zboží nebo službě,
    • obchodní jméno a sídlo nebo místo podnikání prodávajícího nebo osoby, jejímž jménem prodávající jedná,
    • telefonní číslo prodávajícího a další údaje, které jsou důležité pro kontakt spotřebitele s prodávajícím, zejména adresu jeho elektronické pošty a číslo faxu, pokud je má,
    • adresu prodávajícího nebo osoby, jejíž jménem prodávající jedná, na které může spotřebitel uplatnit reklamaci zboží nebo služby, podat stížnost nebo jiný podnět, pokud se tato adresa liší od adresy uvedené v písmenu b),
    • celkovou cenu zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní nebo nelze-li vzhledem k povaze zboží nebo služby cenu přiměřeně určit předem, způsob, jakým se vypočítá, jakož i náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky, nebo, pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem, skutečnost, že do celkové ceny mohou být započteny takové náklady nebo poplatky; jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo dohodu o předplatném, prodávající informuje spotřebitele o celkové ceně za zúčtovací období, a pokud tuto cenu nelze určit předem, o způsobu, jakým se vypočítá,
    • cenu za použití prostředků dálkové komunikace, které lze využít pro účely uzavření smlouvy, pokud jde o číslo služby se zvýšeným tarifem,
    • platební podmínky, dodací podmínky, lhůtu, do které se prodávající zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, informaci o postupech uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů,
    • informaci o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy, podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy; prodávající zároveň poskytne spotřebiteli formulář pro odstoupení od smlouvy dle přílohy č. 2. 3,
    • informaci o tom, že pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, bude nést náklady na vrácení zboží prodávajícímu podle § 10 odst. 2. a odstoupí-li od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty,
    • informaci o případné povinnosti spotřebitele uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 10 ods. odst. 5, odstoupí-li spotřebitel od smlouvy o službách poté, co udělil prodávajícímu výslovný souhlas podle § 4 odst. 1 písm. 6,
    • informaci o tom, že spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy, případně informaci o okolnostech, za kterých spotřebitel ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
    • poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služby podle obecného předpisu,
    • informaci o existenci a podrobnostech záruky poskytované výrobcem nebo prodávajícím podle přísnějších zásad, než stanoví obecný předpis,20) pokud ji výrobce nebo prodávající poskytuje, jakož i informaci o existenci a podmínkách pomoci a službách poskytovaných spotřebitelům po prodeji zboží nebo poskytnutí služby, pokud je taková pomoc poskytována,
    • informaci o existenci příslušných kodexů chování, které se prodávající zavázal dodržovat, ao způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění,
    • informaci o délce trvání smlouvy, jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu určitou; jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo jde-li o smlouvu, u které se automaticky prodlužuje její platnost, i informaci o podmínkách vypovězení smlouvy,
    • informaci o minimální délce trvání závazků spotřebitele vyplývajících ze smlouvy, pokud ze smlouvy vyplývá pro spotřebitele takový závazek,
    • informaci o povinnosti spotřebitele zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční jistotu na žádost prodávajícího a o podmínkách, které se na jeho poskytnutí vztahují, pokud ze smlouvy vyplývá pro spotřebitele takový závazek,
    • informaci o funkčnosti včetně použitelných technických ochranných opatření k zajištění elektronického obsahu, je-li to vhodné,
    • informaci o kompatibilitě elektronického obsahu s hardwarem a softwarem, o kterých prodávající ví nebo je rozumné očekávat, že o nich ví, je-li to vhodné,
    • informaci o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů; prodávající zároveň uvede na svém webovém sídle odkaz na platformu alternativního řešení sporů, jejímž prostřednictvím může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu.
  2. V smyslu §4 zákona č.j. 102/2014 prodávající je povinen zajistit, aby spotřebitel výslovně potvrdil, že byl obeznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu. Je-li pro odeslání objednávky nutné stisknutí tlačítka nebo aktivování podobné funkce na webovém sídle prodávajícího, toto tlačítko nebo funkce musí být označeny snadno čitelným způsobem slovním spojením „objednávka s povinností platby“ nebo odpovídající jednoznačnou formulací vyjadřující skutečnost, že podání objednávky zahrnuje povinnost zaplatit cenu.Prodávající tímto zároveň jasně informuje, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu.
  3. Elektronická objednávka produktů uskutečněná formou vyplněného objednávkového formuláře a následná úhrada kupní ceny ve smyslu vygenerované faktury je návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího. Návrhem na uzavření kupní smlouvy se rozumí rovněž zaslání cenové nabídky vyhotovené prodávajícím na základě telefonické nebo emailové objednávky kupujícího. V případě telefonické nebo emailové objednávky, zaplatí kupující kupní cenu, na základě vzájemně dohodnutého způsobu, (např. na základě faktury vystavené a doručené prodávajícím kupujícímu poštou nebo elektronicky). Smluvní strany se také dohodnou na způsobu a adrese, na kterou bude kupujícímu odeslán předmět objednávky.
  4. Smlouva uzavřená na dálku je spotřebitelskou smlouvou, která je uzavřena mezi podnikatelským subjektem a  spotřebitelům, přičemž spotřebitel má možnost se seznámit s obsahem smlouvy, ale nemá možnost ovlivnit její obsah. Smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká splněním závazků prodávajícího a kupujícího. Prodávající informuje kupující, že objednávky lze uskutečnit i bez registrace, která není povinná ale dobrovolná.
  5. V souladu s § 40 odst. 1 písm. 4 Občanského zákoníku se písemná forma považuje za zachovanou i tehdy, je-li souhlas spotřebitele s obsahem smlouvy dán například elektronickými prostředky. Nestačí však slovní souhlas spotřebitele vyjádřený během telefonického hovoru, a to ani v případě, pokud prodávající disponuje audionahrávkou telefonického hovoru, na které je zaznamenán souhlas spotřebitele s uzavřením smlouvy, tzn. k uzavření kupní smlouvy dochází v tomto případě písemným potvrzením cenové nabídky kupujícím i elektronickou formou
  6. K akceptaci objednávky produktů ze strany prodávajícího, a tedy k uzavření kupní smlouvy dochází na základě písemného potvrzení uzavření kupní smlouvy, ve smyslu Zákona na ochranu spotřebitele při prodeji na dálku č.j. 102/2014 (konkrétně § 6):
    • Prodávající je povinen neprodleně po uzavření smlouvy uzavřené na dálku, nejpozději spolu s dodáním zboží, poskytnout spotřebiteli potvrzení o uzavření smlouvy na trvanlivém nosiči.
  7. V odstavci 1 § 6 výše uvedeného zákona č.j. 102/2014 se stanoví povinnost prodávajícího poskytnout spotřebiteli bezodkladně po uzavření smlouvy na dálku potvrzení o uzavření smlouvy na trvanlivém nosiči, které musí obsahovat veškeré informace podle § 3 odst. 1 písm. 1 zákona za předpokladu, že všechny tyto informace prodávající neposkytl spotřebiteli na trvanlivém nosiči již před odesláním objednávky, resp. před uzavřením smlouvy na dálku.
  8. V případě, že předmětné smlouvy je poskytování služeb nebo elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, přičemž poskytování služeb nebo elektronického obsahu má být zahájeno ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli i potvrzení o předchozím výslovném souhlasu. spotřebitele se zahájením poskytování před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prohlášení o tom, že spotřebitel byl poučen o následcích udělení tohoto souhlasu.
  9. V případě smlouvy uzavřené mimo provozní prostor je prodávající bezodkladně po uzavření smlouvy povinen předat spotřebiteli vyhotovení uzavřené smlouvy nebo písemné potvrzení o uzavření smlouvy a v případě, že jde o poskytování služeb nebo elektronického obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, i potvrzení o přijetí předchozího souhlasu spotřebitele a prohlášení o tom, že spotřebitel byl poučen o následcích udělení tohoto souhlasu. Se souhlasem spotřebitele lze tyto dokumenty poskytnout na jiném trvanlivém nosiči.
  10. Prodávající tímto zároveň informuje kupujícího, že nepodmiňuje uskutečnění objednávky vyžadováním souhlasu s obchodními podmínkami

Článek III

Kupní cena a platební podmínky

  1. Cena produktů (zboží) nebo služeb objednávaných prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „kupní cena“) je vygenerována vždy speciálně pro každého jednoho zákazníka - kupujícího.
  2. V případě objednávky prostřednictvím internetového obchodu je kupní cena a celkové náklady vyčištěná v objednávkovém formuláři a potvrzení o uzavření smlouvy na trvanlivém nosiči. V případě provedení objednávky telefonicky nebo elektronicky, zašle prodávající kupujícímu cenovou nabídku vzájemně dohodnutým způsobem (např. elektronicky nebo poštou)
  3. Prodávající zároveň informuje kupujícího, že negarantuje časovou platnost kupních cen v případě stejné objednávky v jakémkoli časovém úseku. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností, kupní cena vygenerovaná v případě konkrétní objednávky se ve lhůtě splatnosti již nemění.
  4. Cena produktů (zboží) nebo služeb se může změnit z důvodů zjevné tiskové či jiné vady týkající se ceny zboží nebo služby zjištěné v systému prodávajícího nebo zveřejněné na předmětném e-shopu u zboží nebo služby.
  5. Kupující je oprávněn zrušit/stornovat objednávku, (do okamžiku převzetí zboží nebo služby), stejně tak v případě, je-li kupujícímu oznámena změna kupní ceny některé položky v důsledku zjevné tiskové či jiné vady týkající se ceny zboží. Zrušení může proběhnout ze strany kupujícího i elektronicky nebo telefonicky.
    • Způsob zaplacení kupní ceny (forma úhrady) včetně celkových nákladů souvisejících se samotnou objednávkou a doručením zboží je uveden v objednávkovém formuláři. Formu úhrady zvolí kupující v procesu objednávání zboží na webové stránce nákupního portálu.
    • Splatnost kupní ceny: po zvolení způsobu zaplacení kupní ceny (prostřednictvím objednávkového formuláře, telefonicky nebo elektronicky), zaplatí kupující prodávajícímu kupní cenu a včetně případných dalších souvisejících nákladů (např. poplatek za dopravu, poplatek/cena za dobírku aj. .) před samotným převzetím zboží, s výjimkou zvláštní písemné dohody mezi prodávajícím a kupujícím. Kupující je zároveň oprávněn zaplatit již při vystavení a odeslání objednávky prodávajícímu s tím, že platba je vnímána jako záloha na kupní cenu a další vyčíslené náklady, avšak kupujícímu se doporučuje, aby platil až po akceptaci objednávky prodávajícím (uzavření smlouvy).
    • Platba za zboží nebo službu předem: prodávající může požadovat platbu za zboží nebo službu předem:
      • při hodnotě objednávce nad 400 € bez dopravy (zálohová platba je požadována na základě vystavené zálohové faktury převodem na bankovní účet nebo v případě vzájemné dohody s prodávajícím a pokud webová stránka internetového obchodu takovou funkcí disponuje tak i prostřednictvím platební brány / platby kartou online nebo také prostřednictvím tzv. platebního systému - např. paypal nebo GoPay.
      • za zboží nebo službu, které se odesílá do zahraničí (zálohová platba je požadována na základě vystavené zálohové faktury převodem na bankovní účet nebo v případě vzájemné dohody s prodávajícím a pokud webová stránka internetového obchodu takovou funkcí disponuje tak i prostřednictvím platební brány / platby kartou online nebo také prostřednictvím tzv. platebního systému - např. paypal nebo GoPay.
      • při objednávce zboží nebo služby, které(á) není skladem nebo je vyráběn(a) pouze na objednávku,  může být požadována zálohová platba předem a to ve výši 50% z ceny zboží nebo služby. Pokud je objednávka během procesu výroby zrušena/stornována, zálohová platba propadá ve prospěch prodávajícího, který nese náklady na výrobu objednaného zboží. (zálohová platba je požadována na základě vystavené zálohové faktury převodem na bankovní účet nebo v případě vzájemné dohody s prodávajícím a pokud webová stránka internetového obchodu takovou funkcí disponuje jak prostřednictvím platební brány / platby kartou online nebo i prostřednictvím tzv. platebního systému - např. paypal nebo GoPay.)
  6. Kupní cena se považuje za uhrazenou dnem připsání peněžních prostředků na účet prodávajícího (nebo při platbě v hotovosti momentem hotovostní úhrady, resp. jejího potvrzení vystavením příjmového dokladu)
  7. Platba na dobírku: cena za dobírku, není zahrnuta v kupní ceně zboží nebo služby a její výše bude přesně vyčíslena v objednávkovém formuláři a v potvrzení o uzavření smlouvy na dálku a nebo také v individuální ceně. nabídce zaslané kupujícímu na trvanlivém nosiči. Prodávající je oprávněn jednostranně a dle vlastního uvážení interně určit hodnotu (výšku) celkové objednávky, při které kupující již neplatí cenu za dobírku. Skutečnost placení nebo neplacení ceny za dobírku kupujícím se zobrazí v případě objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře již v samotném objednávkovém formuláři na webové stránce předmětného internetového obchodu a při každé samostatně vytvořené objednávce se tato hodnota (výška) celkové objednávky, která může mít vliv na (ne)placení ceny za dobírku, může odlišovat. Prodávající je oprávněn jednostranně bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách interně měnit a upravovat hodnotu objednávky (uzavřené smlouvy), při které kupující neplatí cenu za dobírku. Na uzavření kupní smlouvy tato změna nemá vliv.
  8. Jiné poplatky: Prodávající je oprávněn každou objednávku posuzovat individuálně a jednostranně podle vlastního uvážení interně určit objednávku, při které kupující, kromě kupní ceny za zboží nebo službu, již neplatí žádné dodatečné náklady v souvislosti se způsobem úhrady, výší objednávky a samotným doručením a to bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách ze strany prodávajícího. Na uzavřené kupní smlouvy tato změna nemá vliv. Výše kupní ceny zboží nebo služby, včetně všech dodatečných poplatků (např. souvisejících s formou platby a formou doručení zboží), jsou uvedeny v objednávkovém formuláři, nebo v případě individuální dohody na trvanlivém nosiči a v potvrzení; uzavření smlouvy na dálku.
  9. Základním platidlem za zboží nebo službu je měna EURO. Znak: €.
  10. Poplatky bank za provedení úhrady kupní ceny a nákladů dopravy kupujícím se řídí smlouvou mezi kupujícím a bankou kupujícího. Prodávající neodpovídá za výši takových nebo obdobných poplatků s tím souvisejících.
  11. Náklady na použití elektronických prostředků komunikace se řídí smlouvou mezi kupujícím a jeho poskytovatelem internetového připojení, případně jeho poskytovatelem služeb elektronické komunikace. Prodávající neodpovídá za výši takových nebo obdobných poplatků s tím souvisejících.
  12. Prodávající informuje kupujícího, že nestanovuje minimální hodnotu objednávky. Ve smyslu zákona č. 1/2009 102/2014 Sb. zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory o ochraně spotřebitele„Prodávající nesmí odmítnout prodat spotřebiteli výrobek, který má vystavený nebo jinak připravený k prodeji, nebo odmítnout poskytnutí služby, která je v jeho provozních možnostech“.
  13. Prodávající může na webové stránce vytvořit příležitost (možnou formu), jejímž prostřednictvím kupující může získat slevu (v %) na celkové zakoupené zboží. Prodávající je oprávněn jednostranně bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách měnit a upravovat vznik, zánik a podmínky možného způsobu (formy) získání takové slevy. Na uzavření kupní smlouvy tato změna nemá vliv.

Článek IV

Dodání zboží nebo služby

  1. Prodávající dodává zboží v objednaném množství a kvalitě spolu s písemným stejnopisem těchto Všeobecných obchodních podmínek, pokud je již nedodal dříve spolu s daňovými doklady vztahujícími se ke zboží nebo službě a jinými doklady, pokud existují a jsou typické pro daný produkt.
  2. Pokud písemné vyhotovení těchto Všeobecných obchodních podmínek nebylo kupujícímu dodáno se zbožím, je kupující povinen písemně oznámit tuto skutečnost prodávajícímu ve lhůtě 2 pracovních dnů ode dne převzetí zboží nebo služby, v opačném případě se předpokládá, že povinnost prodávajícího dodat písemný stejnopis těchto Všeobecných obchodních podmínek byla řádně splněna.
  3. Pokud písemné vyhotovení tzn. povinných informací při označený výrobku (včetně návodu k používání, je-li k výrobku přiložen) nebylo kupujícímu dodáno se zbožím v českém jazyce, je kupující povinen písemně oznámit tuto skutečnost prodávajícímu ve lhůtě nejpozději 2 pracovních dnů ode dne převzetí zboží nebo služby, v opačném případě se předpokládá, že povinnost prodávajícího dodat písemný stejnopis těchto Všeobecných obchodních podmínek byla řádně splněna.
  4. Pokud kupující nevznese námitky k nedoručení zboží nebo služby a nedoručení dokladů dodávaných se zbožím (nebo službou) ve lhůtě dvou pracovních dnů od převzetí zboží, na základě potvrzených dodacích a přepravních listů se předpokládá, že zboží bylo kupujícímu dodáno řádně, jestliže se důkazně neprokáže opak. Nejpozději spolu s dodáním zboží poskytne prodávající kupujícímu potvrzení o uzavření smlouvy na trvanlivém nosiči.
  5. Termín dodání zboží nebo (poskytnutí) služby: Podle zákona o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji, který se vztahuje i na nákup zboží a služeb přes internet, pokud se prodávající a spotřebitel (kupující) nedohodnou jinak, prodávající je povinen objednávku spotřebitele splnit do 30 dnů od jejího doručení. Nesplní-li prodávající smlouvu, protože objednané zboží nemůže dodat nebo službu poskytnout, je povinen o tom neprodleně informovat spotřebitele a do 15 dnů mu vrátit cenu zaplacenou za zboží nebo zálohu, pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na náhradním plnění. Místem dodání objednaného zboží nebo služby je adresa uvedená kupujícím v objednávce.
  6. Dostupnost zboží: Zboží prodávané přes internetový obchod je také limitováno aktuálními skladovými zásobami prodávajícího. Zboží označené jako „dostupné“ nebo „na skladě“ nebo „skladem“ nebo s jiným označením vyjadřujícím, že toto zboží je dostupné, prodávající odesílá ve lhůtě 2 až 3 pracovních dnů ode dne potvrzení objednávky. Dostupnost zboží prodávající potvrdí v potvrzení objednávky na trvanlivém nosiči. Zboží označené jako „není na skladě“ je aktuálně nedostupné. Zboží s označením dostupnosti „na objednávku“ nebo „dostupné na skladě u dodavatele“ nebo „dostupnost 7-21 dní“ je odesíláno v tomto časovém horizontu, tzn. 7-21 kalendářních dnů Prodávající bude neprodleně informovat kupujícího o nemožnosti dodání zboží nebo služby, jakož iv případech vyšší moci nebo důvodech, za které prodávající nebo dopravce/doručovatel/kurýr neodpovídá. V tomto případě prodávající nabídne nebo poskytne spotřebiteli náhradní plnění a postupuje podle Všeobecných obchodních podmínek a právních předpisů.
  7. Prodávající dodá zboží nebo službu kupujícímu na adresu jím uvedenou při vystavení objednávky a výlučně osobě, která je uvedena jako kupující. Dodání nebo vydání zboží jiné osobě než kupujícímu není možné bez zvláštního předem daného písemného souhlasu prodávajícího a prodávajícím požadovaných dokumentů. Z tohoto důvodu je nezbytné, aby kupující uvedl správně své identifikační údaje při objednávání zboží a údaje pro dodání zboží. Doručovatel zboží je oprávněn u přebírající osoby vhodnými prostředky provést zjištění a ověření zda tato osoba je kupujícím a zda je oprávněna převzít zboží.
  8. Pokud to okolnosti vyžadují, prodávající a kupující se mohou dohodnout na prodloužení dodací lhůty, nebo na náhradním plnění ve stejné kvalitě a ceně. V případě speciálního požadavku se dodací lhůta prodlužuje o další pracovní dny, které budou oznámeny kupujícímu elektronicky. Dodání zboží nebo služby je uskutečněno jeho předáním kupujícímu (nebo kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí zboží nebo služby), resp. jeho předáním prvnímu přepravci k přepravě.
  9. Dodání zboží nebo služby, na území České republiky a zemí Evropské unie, prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám kupujícího (nebo kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí zboží nebo služby), nebo prostřednictvím třetích osob (přepravních, kurýrních a zásilkových společností) .
  10. Přepravovaný produkt musí být vhodně a bezpečně zabalen. Kupující svým podpisem na přepravním/dodacím listu potvrzuje kromě dodání současně i skutečnost, že obal nebyl porušen a produkt byl dodán kompletně ve smyslu objednávky.  Při osobním odběru v  případě viditelného poškození zboží nebo služby, případně zjistitelných vad, je kupující oprávněn nepřevzít produkt. Převzetím zboží nebo služby se má za to, že toto nemělo vady zjistitelné při osobní prohlídce zboží nebo služby.
  11. Dodání zboží mimo území Evropské unie a na území Třetích zemí je také možné. Prodávající však doporučuje kupujícímu, aby se o možnostech a způsobech odeslání a dodání zboží, mimo území Evropské unie a na území Třetích zemí, informoval u prodávajícího před samotným provedením objednávky zboží nebo služby.
  12. Způsob doručení zboží: je uveden v objednávkovém formuláři, resp. v případě objednávky telefonicky nebo emailem poskytne prodávající kupujícímu informace o aktuálně dostupných formách doručení zboží.

Článek V

Převzetí zboží nebo služby

  1. V smyslu zák. čj. 102/2014 Sb. §7 odst. 1 písm. 4 se zboží považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se
    • zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
    • dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
    • zboží dodává opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
  2. Prodávající, spediční, přepravní nebo kurýrní společnost nebo zásilková služba je oprávněna avizovat dodávku zboží kupujícímu e-mailem, sms zprávou nebo jinou vhodnou formou (např. telefonicky). Kupující zároveň souhlasí s tím, aby prodávající poskytl tyto údaje kupujícího spediční, přepravní nebo kurýrní společnosti. Při převzetí zboží nebo služby je kupující prokáže dopravci svou totožnost (např. prostřednictvím platných dokladů totožnosti). Z těchto dokladů musí být zřejmá totožnost kupujícího nebo oprávnění k převzetí zboží. V opačném případě nemusí být zboží předáno ze strany prodávajícího/přepravce, aby se předešlo okolnosti, že zboží převezme jiná třetí osoba, která není k tomu zmocněna nebo objednávku vlastním jménem vůbec neprovedla.
  3. Pokud kupující nepřevezme produkt, prodávající jej uloží ve svém provozu nebo na adrese sídla společnosti a vyzve kupujícího k jeho vyzvednutí. V případě, že kupující nevyzvedne produkt ani do 30 pracovních dnů ode dne doručení písemné výzvy, uplynutím lhůty pro dodatečné převzetí zboží nebo služby, smluvní vztah založený kupní smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím zaniká.
  4. Nebezpečí poškození zboží nebo služby a odpovědnost za škodu na produktu přechází na kujícího jeho převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda kupující převezme produkt osobně nebo prostřednictvím pověřené/zplnomocněné osoby.
  5. Po převzetí zboží nebo služby kupující odkontroluje neporušenost obalu a kompletnost dodávky, zejména počet transportních balení (balíků/zásilek). V případě jakýchkoliv zjevných vad zjištěných v souvislosti zbožím nebo s přepravou zboží, kupující tyto neprodleně oznámí prodávajícímu (doporučuje se elektronická nebo telefonická formu). Kupující a prodávající se následně dohodnou na dalším postupu.
  6. Je-li zjištěno narušení obalu balení či zásilky, nebo podezření o neoprávněném otevření zásilky, prodávající doporučuje (nenutí) kupujícímu zásilku od přepravce/doručovatele nepřevzít. Pro potřeby těchto obchodních podmínek prodávající informuje spotřebitele, že mu samozřejmě neukládá žádné povinnosti nad rámec zákona.
  7. Výše uvedené však nemá vliv na právo spotřebitele uplatnit u prodávajícího reklamaci nebo právo odstoupení od smlouvy zákonným ke způsobem.
  8. Pokud kupující nevznese u prodávajícího námitky k nedoručení zboží a nedoručení příslušných dokladů dodávaných se zbožím ve lhůtě 48 hodin od dodání zboží, na základě potvrzených dodacích a přepravních listů se předpokládá, že zboží bylo kupujícímu dodáno řádně, pokud se důkazně neprokáže opak .

Článek VI

Přepravné

  1. Přepravní náklady prodávajícího nejsou zahrnuty v kupní ceně zboží nebo služby. Tyto budou vyčísleny v objednávkovém formuláři nebo v individuální cenové nabídce zaslané emailem. nejpozději však v&potvrzení o uzavření smlouvy na dálku, a kupující se zavazuje uhradit je spolu s kupní cenou.
  2. Přepravné / doprava zdarma: Prodávající je oprávněn jednostranně a dle vlastního uvážení interně určit hodnotu nebo charakter objednávky, při které kupující již neplatí cenu přepravy. Skutečnost placení nebo neplacení ceny přepravy kupujícím se zobrazí v objednávce nebo na web stránce internetového obchodu. Prodávající je oprávněn jednostranně bez nutnosti uvádění změny v těchto Všeobecných obchodních podmínkách měnit a upravovat hodnotu nebo charakter objednávky (uzavřené smlouvy), při které kupující neplatí cenu přepravy. Na uzavřené kupní smlouvy tato změna nemá vliv.

Článek VII

Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Pokud prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 ods. 1 písm. h) zák. 102/2014 Z.z., spotřebitel je oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího do 14 dnů ode dne
    • převzetí zboží v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,
    • uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo
    • uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči
  2. Pokud prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 ods. 1 písm. h) zák. 102/2014 Sb. až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavce 1, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost.
  3. Pokud prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 ods. 1 písm. h) zák. 102/2014 Sb. ani v dodatečné lhůtě podle odstavce 2, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavce 1.
  4. Informace ohledně možnosti (práva) odstoupení od kupní smlouvy: Spotřebitel může odstoupit, od kupní smlouvy, aj bez uvedení důvodu do 14 kalendářních dnů, ode dne od kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce , převezme produkt. Tato lhůta skončí po 14 dnech od převzetí zboží. Připadne-li však konec tohoto období na den pracovního klidu, lhůta se prodlužuje do následujícího pracovního dne. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
  5. Zákonný nárok na vrácení zboží bez udání důvodu vzniká pouze tehdy, když spotřebitel zakoupil zboží prostřednictvím:
    • smlouvy uzavřené na dálku (smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem dohodnuté a uzavřené výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména využitím webového sídla, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového katalogu), a 
    • smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího (smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřena za současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele na místě, které není provozním prostorem prodávajícího; smlouvy na jejíž uzavření dal návrh prodávajícímu spotřebitel na místě, které není provozním prostorem prodávajícího; smlouvy uzavřené v provozních prostorách prodávajícího nebo prostřednictvím prostředků dálkové komunikace bezprostředně po individuálním a osobním oslovení spotřebitele prodávajícím na místě, které není provozním prostorem prodávajícího nebo smlouvy uzavřené během prodejní akce nebo v souvislosti s ní).
  6. Spotřebitel je v takovém případě povinen uplatnit si právo na odstoupení od smlouvy písemně, v listinné podobě (nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči, byla-li smlouva uzavřena ústně). Učinit tak může ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. 
  7. Po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy je prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Na druhé straně, spotřebitel musí nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu.
  8. Právo na odstoupení od smlouvy má podle zákona pouze spotřebitel. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
  9. Postup: Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje prodávajícího o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením. Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy, který mu předal prodávající. Obecně platí, že spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy v listinné podobě nebo na jiném trvanlivém nosiči. V případě, že smlouva byla uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele odstoupit od smlouvy bude postačovat jakékoli jednoznačné (i ústně formulované) prohlášení, pokud z něj bude jednoznačně zřejmé, že vůle spotřebitele směřuje k odstoupení od smlouvy. Důkazní břemeno snáší spotřebitel. Zákon usnadňuje pro spotřebitele odstoupení od smlouvy možností použít formulář pro odstoupení od smlouvy obsahující všechny podstatné náležitosti tohoto úkonu. Formulář je prodávající povinen předvyplnit svými identifikačními údaji a předat spotřebiteli před uzavřením smlouvy na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory. Jedná se o významný institut ochrany spotřebitele především tím, že k jeho uplatnění není potřeba splnění dalších podmínek, od spotřebitele se vyžaduje pouze minimum úkonů, aby mohl odstoupit od smlouvy. .pdf">Vzorový formulář oznámení o odstoupení od smlouvy je k dispozici na webové stránce  prodávajícího. V případě vyžádání může být spotřebiteli také odeslán e-mailem nebo poštou. Po odstoupení od smlouvy vrátí prodávající spotřebiteli veškeré platby, které uhradil v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží ke spotřebiteli. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud si zvolil jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízí prodávající. Platby budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bude prodávajícímu doručeno oznámení spotřebitele o odstoupení této smlouvy. Jejich úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký spotřebitel použili při platbě, pokud výslovně nesouhlasil s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. Prodávající zároveň informuje spotřebitele, že tento je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud spotřebitel zašle (odešle) oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy, tedy nejpozději v&14;. den od doby, kdy lhůta pro odstoupení od smlouvy začala běžet, resp. připadne-li konec tohoto období na den pracovního klidu, lhůta se prodlužuje do následujícího pracovního dne. Prodávající nedoporučuje (avšak nepřikazuje) spotřebiteli, aby vrácené zboží odesílal doporučeně a v případě vyšší hodnoty si takovou zásilku i pojistil. Prodávající informuje spotřebitele, aby vrácené zboží neposílal prodávajícímu formou dobírky. Prodávající informuje spotřebitele, že ve smyslu zák. čj. 102/2014 Sb. §9 odst. 1 písm. 5: Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
  10. Adresa prodávajícího (pro uplatnění práva odstoupení od smlouvy): Nunofia s.r.o., Kuzmányho 5, 974 01 Banská Bystrica, SR
  11. E-mailová adresa (pro případné další informace o postupu při uplatnění práva odstoupení od smlouvy i pro možnost zaslání elektronického uplatnění práva odstoupení od smlouvy): obchod@nunofi.cz
  12. Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 7  zákona 102/2014 Sb., darovací smlouva ztrácí účinnost a spotřebitel je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit is ním související poskytnuté dárky apod.
  13. Odstoupení od smlouvy účinné, když formulář pro odstoupení od smlouvy nebo jiný jednoznačně formulovaný projev vůle spotřebitele dojde prodávajícímu. Důsledkem odstoupení od smlouvy je v souladu s § 48 ods. 2 Občanského zákoníku skutečnost, že smlouva se od začátku ruší, tzn. hledí se na ni, jako kdyby nebyla nikdy vznikla. Z uvedeného vyplývá účastníkům zrušené smlouvy povinnost vzájemně se vypořádat podle zásad o bezdůvodném obohacení (vrátí si to, co si již dříve plnili). Pokud se oznámení obsahující právní úkon odstoupení od smlouvy nepodaří bez zavinění spotřebitele doručit prodávajícímu, ať už z důvodu nepřevzetí zásilky jejím adresátem nebo neexistující, resp. nesprávné korespondenční či e-mailové adresy (za předpokladu, že spotřebitel zaslal oznámení na správnou adresu poskytnutou mu prodávajícím), uplatní se obecná zásada doručování podle občanského hmotného práva, ve smyslu které projev vůle vůči nepřítomné osobě působí od okamžiku, kdy jí dojde (§ 45 odst. 1 občanského zákoníku). Nejvyšší soud Slovenská republika ve svém usnesení ze dne 28. ledna 2011, sp. zn. 5 Cdo 129/2010. konstatoval, že „vůči přítomné osobě (tj. osobě přímo účastné právního úkonu, který realizuje druhá osoba) projev vůle působí (je účinný) ihned. Nepřítomné osobě (tj osobě, se kterou osoba, vykonávající právní úkon není v bezprostředním styku) musí projev vůle dojít; nemusí jí být doručen (adresátem převzat). Projev vůle dojde nepřítomné osobě tehdy, když se ocitne ve sféře její dispozice. Dojetím do sféry dispozice lze rozumět dojetí projevu vůle do takové sféry, v jejímž rámci lze rozumně očekávat, že se adresát s obsahem dané písemnosti seznámí (může objektivně seznámit). (...) K účinnému doručení nepřítomné osobě není nezbytné, aby se adresát s projevem vůle skutečně seznámil, postačuje, že měl objektivní možnost tak učinit.“
  14. Povinnosti prodávajícího při odstoupení od smlouvy dle §9 zák. 102/2014 Sb.:
    • Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 ods. 5. zákona.
    • Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při své platbě. Tím není dotčeno právo spotřebitele dohodnout se s prodávajícím na jiném způsobu platby, pokud v souvislosti s tím spotřebiteli nebudou účtovány žádné další poplatky.
    • Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.
    • Pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a vzhledem k jeho povaze nelze zboží odeslat zpět prodávajícímu poštou, prodávající je povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady ve lhůtě podle odstavce 1.
    • Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 1 před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
  15. Spotřebitel má  právo zboží rozbalit a odzkoušet, aby zjistil jeho vlastnosti a funkčnost. Pokud se však při tom zboží poškodí, rozbije nebo znefunkční, tehdy je již kupující za takové snížení hodnoty zboží zodpovědný.
  16. Prodávající informuje spotřebitele, že zákon (§7 odst. 6 zák. 102/2014 Sb) taxativně vymezuje, od kterých smluv nelze odstoupit. Jde hlavně o případy, u nichž je objektivně nemožné vrátit poskytnuté plnění nebo při kterých by měl prodávající značně ztížené vrácené plnění prodat jinému spotřebiteli. Takovým případem je například víno dodané dlouho po uzavření smlouvy spekulativní povahy, kde jeho hodnota závisí na kolísání cen na trhu ("vin en primeur"). Právo na odstoupení od smlouvy by dále nebylo vhodné uplatňovat u zboží, které je vyrobeno podle specifikací spotřebitele nebo které je jasně vyrobeno na míru, ani v případě zboží, které je svou povahou po dodání neoddělitelně smícháno s jinými položkami. Poskytnutí práva na odstoupení od smlouvy spotřebiteli se rovněž vylučuje pro některé služby, u nichž uzavření smlouvy vede k rezervaci určité kapacity, při které by po uplatnění práva na odstoupení od smlouvy mohl mít prodávající problémy s jejím naplněním. To by se mohlo stát například v případě rezervací v hotelech nebo pokud jde o rekreační chaty, kulturní nebo sportovní akce.
  17. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
    • poskytnutí služby, pokud bylo její poskytování zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a došlo-li k úplnému poskytnutí služby,< /li>
    • prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    • prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
    • prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
    • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
    • prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
    • prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
    • provedení naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,
    • prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukově obrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
    • prodej periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodej knih nedodávaných v ochranném obalu,
    • poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný než ubytovací účel, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času a podle které se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby v dohodnutém čase nebo v dohodnuté lhůtě,
    • poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud bylo jeho poskytování zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
  18. Žádný právní předpis však nepřiznává spotřebiteli nárok na bezdůvodné vrácení zboží, zakoupeného v tzv. kamenném obchodě (provozovně). Pokud prodávající takovou možnost (případně možnost výměny zboží za jiné zboží) spotřebiteli nabízí, činí tak nad rámec svých povinností. Nárok na bezdůvodné vrácení nebo výměnu zboží není právně vymahatelný. Při klasické formě prodeje (v kamenném provozu) obecně platí: Pokud zakoupené zboží nevyhovuje, ať už velikostí, tvarem, cenou, barvou nebo jde o nevhodný výběr dárku, duplicitu..., nejedná se o vadu výrobku. Kupující nemá zákonem upravené právo vynucovat od prodávajícího výměnu zboží nebo vrácení peněz, nemá-li výrobek vady. Žádný právní předpis nestanoví prodávajícímu povinnost vrátit kupujícímu peníze nebo poskytnout výměnu za jiné zboží, jde-li o bezvadný výrobek. Záleží jen na vzájemné dohodě mezi kupujícím a prodávajícím a ochotě prodávajícího vyhovět spotřebiteli. To, že někteří prodávající, poskytují výhodu možnosti vrácení zboží do určitých dnů od zakoupení výrobku, je pouze v rámci jejich obchodní politiky a tehdy si podmínky stanovují sami (počet dnů, výměna za poukázky, nákupní kredit, výměna za jiné zboží, originál balení, původní visačky...) Za jiný případ se považuje, pokud prodávající možnost vrácení výrobku nebo možnost výměny za jiné zboží deklaruje „veřejným příslibem“ písemně nápisem v prodejně nebo ve všeobecných obchodních podmínkách. Tehdy je povinen dodržovat jím stanovené podmínky. Spotřebitel by se měl vždy ještě před koupí výrobku v „kamenném provozu“ u prodávajícího informovat na možnost vrácení zboží, případně, zda výměnu zboží prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Zákonné odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné při smlouvách uzavřených na dálku nebo při smlouvách uzavřených mimo provozní prostory prodávajícího. V případě, že zakoupený výrobek vykazuje vadu, během běhu záruční doby má kupující právo uplatnit řádnou reklamaci. Postup při uplatnění a vyřízení reklamace upravuje zákon č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
  19. V případě, že prodávající zjistí při zpracování objednávky, že dodaný obsah podkladů je hanlivý, případně v rozporu s morálními a etickými názory prodávajícího, nebo obecně závaznými právními předpisy, případně s jinými zákonnými rozpory (např. prodej alkoholu , tabákových nebo jiných zákonem upravených výrobků osobám mladším 18 let), je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, doručením písemného oznámení o stornování potvrzení objednávky emailem. Kupujícímu nevzniká nárok na žádnou náhradu, kromě nároku na vrácení již zaplacené kupní ceny, nebo její části ve formě zálohy.
  20. Prodávající je také oprávněn od kupní smlouvy odstoupit do okamžiku odeslání zboží, zejména z důvodu momentálně vzniklé nedostupnosti objednaného zboží kupujícím. O odstoupení je však prodávající povinen neprodleně informovat kupujícího na e-mailovou adresu zadanou kupujícím v objednávce.  Před odstoupením je prodávající oprávněn nabídnout kupujícímu náhradní plnění. Kupující má právo náhradní plnění odmítnout a odstoupit od  kupní smlouvy.
  21. Pro odstoupení od smlouvy ze strany kupujících, jimiž jsou podnikatelské subjekty, se uplatňují zákonné podmínky upravené v Obchodním zákoníku.
  22. Prodávající informuje kupujícího, který není spotřebitelem, ale firemním zákazníkem, že firemní zákazníci nemají nárok na vrácení zboží bez udání důvodu uplatněním práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.  Právo na odstoupení od smlouvy rovněž nemají zákazníci, kteří nakupují zboží zjevně pro účely výkonu svého povolání – zákon konkrétně hovoří například o autorizovaných architektech, autorizovaných stavebních inženýrech a advokátech. Prodávající tedy není ze zákona povinen vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů ze strany firemních zákazníků a zákazníků, kteří nakupují zboží zjevně pro účely výkonu svého povolání.
  23. Prodávající informuje zákazníky o orgánech dozoru:
    • Orgány státní správy na úseku veřejného zdravotnictví a státní veterinární a potravinová správa
    • Úřad veřejného zdravotnictví Slovenské republiky a regionální úřady veřejného zdravotnictví
    • Česká obchodní inspekce, která dozoruje nad nabídkou a prodejem výrobků a poskytováním služeb,
      • nad kterými podle věcné příslušnosti neprovádějí dohled orgány uvedené v písmenech a) a b), nebo
      • během prodejní akce nebo v souvislosti s ní.
  24. Obecným orgánem tržního dozoru v ochraně spotřebitele na vnitřním trhu podle zákona č. 128/2002 Z.Z. o státní kontrole je Slovenská obchodní inspekce.
Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj 
Převozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27
Inspektorát SOI pro Žilinský kraj 
Předměstská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1
Inspektorát SOI pro Trnavský kraj 
Pekařská 23, 917 01  Trnava 1
Inspektorát SOI pro Banskobystrický kraj 
Dolní 46, 974 00  Banská Bystrica 1 
Inspektorát SOI pro Trenčínský kraj 
Hurbanova 59, 911 01  Trenčín  
Inspektorát SOI pro Prešovský kraj 
Obrance míru 6, 080 01 Prešov 1  
Inspektorát SOI pro Nitranský kraj 
Staniční 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1
Inspektorát SOI pro Košický kraj 
Vrátní č.k. 3, 043 79  Košice 1 
  • www.soi.sk - na této webové stránce je také uveden telefonický a&faxový kontakt na Ústřední inspektorát SOI a inspektoráty SOI pro daný kraj, v souladu s územněprávním uspořádáním Slovenská republika.
  • Česká obchodní inspekce jako orgán kontroly vnitřního trhu nezkoumá opodstatněnost reklamací, ale pouze to, zda byly splněny všechny zákonné podmínky vztahující se k reklamaci, vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele.

Článek VIII

Reklamační řád

  1. Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, jakož io provádění záručních oprav.  Reklamační řád je k dispozici kupujícím na webové adrese internetového obchodu v sekci „Reklamační řád“. Reklamační řád je možné na požádání spotřebitele (nebo kupujícího majícího IČO), zaslat také v elektronické formě nebo v listinné podobě na jím zvolenou adresu.
  2. Záruční doba: U všech výrobků kupovaných na základě občanskoprávních vztahů je záruční doba v souladu s právními předpisy České republiky standardně 24 měsíců, pokud právní předpisy Česká republika nestanoví kratší dobu pro určité druhy zboží. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty. Prodávající může zákonnou dobu prodloužit. Délka prodloužené záruční doby je vždy vyznačena na záručním listu. Pokud v záručním listě není vyznačena jiná záruční doba, platí lhůta 24 měsíců. Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené lhůty. V rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí Občanským zákoníkem č.j. 40/1964 Sb. § 619-627 s přihlédnutím k tomuto reklamačnímu řádu. (Při prodloužené lhůtě se reklamace řídí výhradně tímto řádem.) Jde-li o použitou věc, kupující a prodávající se mohou dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců. U zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, kvůli kterým byla nižší cena sjednána.
  3. Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace možné s ohledem na prodávané výrobky nebo poskytované služby, nebo u určené osoby, která je povinna reklamaci vyřídit. Pokud to charakter výrobku umožňuje, spotřebitel prodávajícímu (určené osobě) výrobek předá při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje doručit výrobek prodávajícímu (určené osobě), spotřebitel může při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady na místě, kde se výrobek nachází nebo si s prodávajícím (určenou osobou) dohodnout způsob přepravy výrobku. Při uplatnění reklamace je třeba doložit doklad o koupi a/nebo záruční list (v případě, že byl spotřebiteli vydán). Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace (např. elektronickou poštou), prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. . Lhůtu pro vyřízení reklamace nelze žádným způsobem prodloužit. Po jejím marném uplynutí vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za reklamovaný výrobek.
  4. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě, prodávající může vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na jeho výsledek veškeré náklady nese
  5. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících a prodávající ji zamítl, je povinen v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení (soudní znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). posudek ve prospěch spotřebitele, může reklamaci uplatnit znovu; znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout. Náklady odborného posouzení jakož i všechny ostatní související účelně vynaložené náklady nese prodávající. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré další související náklady.
  6. U všech výrobků kupovaných firemními zákazníky, na základě obchodního vztahu, (ve smyslu Obchodního zákoníku) je záruční doba – „záruka za jakost“ stanovená prodávajícím  na 12 měsíců. Postup prodávajícího a kupujícího (majícího IČ), při uplatňování práv vyplývajících z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu, je blíže specifikován v Reklamačním řádu, uvedeném na předmětné webové stránce internetového obchodu v sekci Reklamační řád“. Reklamační řád lze na požádání kupujícího zaslat i v elektronické formě nebo v listinné podobě na jím zvolenou adresu.
  7. Bližší informace ohledně postupu při řešení reklamací jsou uvedeny v samostatné sekci s názvem „reklamační řád“ na webové stránce prodávajícího.Reklamační řád, včetně komplexních náležitých informací pro kupujícího, lze na požádání kupujícího zaslat i v elektronické formě nebo v listinné podobě na jím zvolenou adresu.

Článek IX

Informace o alternativním řešení sporu online (RSO) pro e-shop

  1. Prodávající tímto zároveň informuje zákazníky (spotřebitele), že dnem 1. února 2016 nabývá účinnosti zákon č. 1/2016. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Cílem tohoto zákona je vytvoření nové možnosti pro spotřebitele řešit svůj spor s prodávajícím rychle, efektivně, méně formálně a především bezplatně, resp. jen s minimálními náklady.  Jedná se o dosažení smírného řešení, resp. dohody mezi spotřebitelem a  prodávajícím o vyřešení sporu, která se po souhlasu obou stran s jejím zněním stává závazným právním podkladem.
  2. Orgánem alternativního řešení sporů ze zákona jsou Úřad pro regulaci síťových odvětví, Úřad pro regulaci elektronických komunikací a poštovních služeb a Slovenská obchodní inspekce. Slovenská obchodní inspekce je navíc v postavení tvz. reziduálního subjektu, což znamená, že bude oprávněna řešit i takové spory, u nichž není určena kompetence jiných orgánů, kromě sporů vyplývajících ze smluv o poskytování finančních služeb.
  3. Podle §11 zák. 391/2015 o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně některých zákonů, má spotřebitel právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva.  Spotřebitel má právo v případě, dojde-li ke sporu s prodávajícím, poté, co využije všech možností k vyřešení sporu, obrátit se na subjekt alternativního řešení sporu, jehož hodnota bude vyšší než 20,- €. Právní úprava se vztahuje nejen na spory „domácí“, ale také na spory „přeshraniční“, tzn. spory mezi zahraničními spotřebiteli a prodávajícími na území Česká republika. Subjekt alternativního řešení sporu ukončí spor do 90 dnů ode dne jeho zahájení, přičemž o prodloužení lhůty o 30 dní (i opakovaně) vyrozumí navrhovatele. 
  4. Pokud spotřebitel nebude spokojen se způsobem, jak prodávající vybavil jeho reklamaci nebo jinak porušil jeho práva, v tom případě má možnost podat návrh na příslušný subjekt. Nevylučuje to možnost řešit svůj spor i soudní cestou. Aby se zajistil hladký průběh řešení sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutí součinnosti ze strany prodávajícího.
  5. Orgán alternativního řešení sporů: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát, Odbor pro mezinárodní vztahy a alternativní řešení spotřebitelských sporů, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika.
  6. Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Sz. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů, i elektronicky prostřednictvím platformy řešení sporů on-line (RSO) na stránce: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
  7. Alternativní řešení sporů je vyhrazeno výlučně pro spotřebitele fyzické osoby, nikoli nakupující podnikatele. Řešení sporu probíhá mezi spotřebitelem a prodávajícím, kteří uzavřeli smlouvu na dálku a jejichž spor má hodnotu vyšší než 20 €.
  8. Prodávající tímto zároveň informuje spotřebitele, o možnosti individuálního podávání žádosti, návrhů, podnětů a pokusů o předejdění sporů elektronicky na emailovou adresu: obchod@nunofi .cz

Článek X

Ochrana osobních údajů a soukromí

  1. Osobní údaje spotřebitele jsou zpracovávány podle zák. čj. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění zákona č.j. 84/2014 Sb. (úplné znění zákona ze dne 30.05.2014 je uvedeno ve Sbírce zákonů pod číslem 136/2014 Sb) (dále jen „ZoOOU“). Spotřebitel bere na vědomí, že prodávající zpracovává jeho osobní údaje, z titulu uzavření smlouvy a dodání zboží nebo služby, v rozsahu: jméno, příjmení, adresa doručení, telefonní číslo, emailová adresa (dále společně vše jen jako osobní údaje) ) v informačních systémech provozovatele (prodávajícího). Dotčená osoba poskytuje provozovateli IS výše uvedené osobní údaje dobrovolně, bez nátlaku a vynucování si ze strany provozovatele a to prostřednictvím web stránky internetového obchodu prodávajícího (e-shopu).
  2. Poskytování osobních údajů třetím stranám: v případě e-shopů se za třetí strany považují např. kurýrní a doručovatelské společnosti, a to jednak ty, které poskytují své služby na základě zvláštního zákona (např. zákon č. 324/2011 Sb. z. o poštovních službách ao změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o poštovních službách“) a také ty, které se tímto nebo jiným zvláštním zákonem neřídí. případné kontrole totožnosti osoby při přebírání zboží je zákon (§ 10 odst. 3 písm. b) zákona - smlouva, kterou si zákazník zboží objednal. Je třeba dodat, že zákon o poštovních službách je právním základem pro zpracování osobních údajů zákazníka za účelem poskytování poštovních služeb (dodání, vybrání nebo distribuce zásilky) pro subjekty řídící se tímto zákonem. Prodávající tímto zároveň informuje své zákazníky o třetí straně a to společnosti Heureka Shopping s.r.o. (dále jen jako „Heureka“), dále informuje, že provozovatel je oprávněn zasílat osobní údaje zákazníků v rozsahu e-mailových adres, použitých v rámci nákupů na stránkách internetového obchodu, provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníku spokojenosti s nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do kterého je internetový obchod prodávajícího zapojen. Provozovatel portálu Heureka.cz je vůči společnosti prodávajícího v postavení zprostředkovatele osobních údajů ve smyslu § 8 zák. čj. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů. Zasílání e-mailových adres se týká všech zákazníků, kteří nevyjádřili svůj nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení ve smyslu § 62odst. 3 zák. čj. 351/2011 Sb. o elektronických komunikacích a je děláno po každém nákupu na internetovém obchodě. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn poskytnutou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti, ve smyslu Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných na adrese http://sluzby.heureka.cz/napoveda/podminky-a-dulezite-dokumenty/ Provozovatel portálu Heureka.cz poskytnuté e-mailové adresy uchovává po dobu, po kterou je naše společnost zařazena do programu Ověřeno zákazníky, nebo po dobu, kdy zákazník vyjádří svůj nesouhlas se zasláním obchodních sdělení vůči naší společnosti nebo přímo vůči provozovateli portálu Heureka.cz k čemuž je mu poskytnuta možnost v každém jednotlivém dotazníku. Ve smyslu §18ZoOOU, pokud provozovatele upozorní dotyčná osoba nebo pokud si dotyčná osoba uplatní u provozovatele své právo, nebo pokud provozovatel sám zjistí, že poskytl třetí straně nesprávné, neúplné nebo neaktuální osobní údaje, nebo že je poskytl bez právního základu, je povinen bez zbytečného odkladu písemně oznámit to každému, komu je poskytl. Provozovatel v oznámení uvede, jaká opatření k nápravě provedl, zejména zda osobní údaje blokoval, doplnil, opravil, aktualizoval nebo zlikvidoval, a jaká opatření žádá přijmout od třetí strany. Třetí strana je povinna na základě oznámení podle odstavce 1 provést požadovaná opatření, zejména zablokovat osobní údaje v informačním systému a bez zbytečného odkladu je doplnit, opravit, aktualizovat nebo zlikvidovat.
  3. Spotřebitel bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. Poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány pouze prodávajícím nebo jím určeným zpracovatelem.
  4. V případě, pokud kupující provede na webové stránce i tzv. registraci, prodávající jej tímto informuje, že součástí provedené registrace, může být i souhlas se zasíláním nabídkových e-mailů z internetového obchodu prodávajícího. V případě provedení objednávky bez registrace, prodávající může nabídnout kupujícímu možnost odebírat novinky emailem. Nabídkové e-maily budou zasílány maximálně třikrát do měsíce a velikost jednotlivých e-mailových zpráv nepřekročí 750kB. Službu zasílání novinek e-mailem můžete kdykoli zrušit na e-mailové adrese prodávajícího.
  5. Spotřebitel má možnost kdykoli využít tzv. práva dotyčné osoby. Práva subjektu údajů jsou uvedena v §28  zák. čj. 122/2013 Sb. o&ochraně osobních údajů v&znění zákona 84/2014 Sb. (136/2014 s.z. úplné znění zákona o ochraně osobních údajů).
  6. Prodávající jako provozovatel informačních systémů uvádí další informace ohledně zpracování osobních údajů ve specifické sekci uvedené na webové stránce.
  7. „Ochrana osobních údajů“ v pdf ke stažení zde: 

Ochrana osobních údajů Nunofi.sk

Všeobecné obchodní podmínky platí ve znění, v němž jsou zveřejněny na internetové stránce prodávajícího a byly schváleny příslušným orgánem společnosti. Znění Všeobecných obchodních podmínek je účinné od 01.08.2017