Reklamační řád
Kontaktní údaje prodávajícího
Nunofia s.r.o., Obchodní rejstřík Okresního soudu Banská Bystrica, IČO:48170160, DIČ: 2120074814, IČ DPH: SK2120074814, sídlo: Nunofia s.r.o. Hviezdoslavova 30 974 01 Banská Bystrica, SR. Statutární orgán (jednatel): Ing. Vladislav Klajban.
- Email: obchod@nunofi.sk
- Tel.: +421 48 412 3392
- Orgán dozoru: Inspektorát SOI pro Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, SR.
- Tento reklamační řád navazuje a doplňuje Všeobecné obchodní podmínky, které upravují prodej zboží prostřednictvím e-shopu na webové stránce a popisuje spolupráci mezi prodávajícím a kupujícím s ohledem na případné vady zboží, jejich uplatnění a nároky, které z nich plynou. Uvedená ustanovení se nevztahují na kupujícího, který není spotřebitel, ale osoba, která nakupuje zboží za účelem podnikání a ne za účelem osobní spotřeby fyzických osob; odpovědnost za vady zboží se v tomto případě řídí ustanoveními §422 a násl. Obchodního zákoníku. Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která vyplnila a odeslala objednávku prostřednictvím webové stránky prodávajícího, obdržela (emailové) oznámení o přijetí objednávky a uhradila kupní cenu. Kupujícím je také každá osoba, která zadala objednávku telefonicky, nebo zasláním emailu a emailem potvrdila akceptaci cenové nabídky prodávajícího a potvrdila také seznámení se s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
- Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Pro potřeby těchto obchodních podmínek se také uvádí, že spotřebitelem je fyzická osoba – nepodnikatel. Novelou zákona č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele, účinnou k 01.05.2014, byly z definice spotřebitele vyloučeny právnické osoby, které nakupují výrobky nebo používají služby pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti. Spotřebitelem není firemní zákazník, tedy zákazník, který zboží nakupuje na firmu (uvádí při objednávce IČO, DIČ nebo IČ DPH). Firemní zákazníci nemají také nárok na vrácení zboží bez udání důvodu ani odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní. Vztah mezi takovýmto zákazníkem a prodávajícím se totiž neřídí Občanským zákoníkem, ale Obchodním zákoníkem. Spotřebitelem nejsou ani fyzické osoby, které nakupují zboží pro výkon svého povolání.
- Prodávající doporučuje kupujícímu seznámit se s reklamačním řádem a všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Objednáním zboží od prodávajícího potvrzuje seznámení se s obsahem uvedeného reklamačního řádu a všeobecných obchodních podmínek.
- Prodávající vyřizuje spotřebitelské reklamace v souladu s právními předpisy Slovenské republiky, zejména zákonem č. 250/2007 Z.z. v platném znění, Občanským zákoníkem SR a platnými právními předpisy.
- Prodávající informuje ještě před koupí o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží (podle § 622 – 624 Občanského zákoníku), o postupu uplatňování a vyřizování reklamace, stížností a podnětů, o tom kde může uplatnit reklamaci, zejména v případě, pokud je místo pro vyřízení reklamace odlišné od sídla vašeho podnikání nebo sídla provozovny, a o provádění záručních oprav (autorizované servisy a pod.).
- Jako doklad o koupi vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura). Pokud není vystaven samostatný záruční list, slouží jako záruční list příslušný nákupní doklad (dále jen „záruční list“).
- Záruční doba pro spotřebitele: U všech zboží kupovaných na základě občanskoprávních vztahů je záruční doba v souladu s právními předpisy Slovenské republiky standardně 24 měsíců, pokud právní předpisy SR nestanovují kratší dobu pro určité druhy zboží. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta na použití, neskončí se záruční doba před uplynutím této lhůty. Záruční doba začíná plynout ode dne převzetí zboží spotřebitelem. Prodávající může zákonnou dobu prodloužit. Délka prodloužené záruční doby je vždy vyznačena na záručním listu. Pokud v záručním listu není vyznačena jiná záruční doba, platí lhůta 24 měsíců. Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené lhůty. V rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí Občanským zákoníkem č.40/1964 Z.z. § 619-627 s přihlédnutím k tomuto reklamačnímu řádu. (Při prodloužené lhůtě se reklamace řídí výhradně tímto řádem.)
- Záruční doba na použitou věc: Pokud jde o použitou věc, kupující a prodávající se mohou dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců. U zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu chyby či nekompletnosti se záruka nevztahuje na chyby, kvůli kterým byla nižší cena dohodnuta.
- Záruční doba pro firemní zákazníky: U všech zboží kupovaných firemními zákazníky, na základě obchodního vztahu, (ve smyslu Obchodního zákoníku) je záruční doba označována jako „záruka za jakost“ stanovená prodávajícím na 12 měsíců (slovy: dvanáct měsíců). Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, pro kterou platí záruční doba, zaniknou, pokud nebudou uplatněna v záruční době.
- Záruční podmínky: Prodávající odpovídá za to, že zboží má při prodeji stanovenou jakost, množství, míru a hmotnost. Zboží musí být bez vad a musí odpovídat platným technickým normám. Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době.
- Výjimky ze záruky:
- záruka se nevztahuje na vady vzniklé nesprávným použitím zboží nebo z důvodu vyšší moci, živelné události apod. ani na případné škody v důsledku toho vzniklé.
- záruka se nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou.
- záruka se také nevztahuje na poškození vzniklé:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v neodpovídajících podmínkách,
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými principy,
- provedením nekvalifikovaných zásahů či změnou parametrů.
- není také možné reklamovat zboží ze stejného důvodu, pro který byla snížena jeho cena.
- Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Pokud dojde k výměně zboží, začne plynout záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Pokud prodávající při koupi zboží nabízí zákazníkovi k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je na zákazníkovi, zda nabízený dar přijme. Dar však není prodaným zbožím, proto prodávající neodpovídá za jeho případné vady. Pokud zákazníkovi vznikne právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz), je zákazník povinen vrátit prodávajícímu vše, co dostal, tj. i zboží přijaté jako dar.
- Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoliv provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace možné s ohledem na prodávané výrobky nebo poskytované služby, nebo u určené osoby, která je povinna reklamaci vyřídit. Pokud to charakter výrobku umožňuje, spotřebitel prodávajícímu (určené osobě) výrobek odevzdá při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje doručit výrobek prodávajícímu (určené osobě), spotřebitel může při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady na místě, kde se výrobek nachází nebo si s prodávajícím (určenou osobou) dohodnout způsob přepravy výrobku. Uplatnění reklamace je možné:
- osobně na adrese: Nunofia s.r.o., Kuzmányho 5, 974 01 Banská Bystrica, SR (je třeba prokázat, že výrobek byl zakoupen u prodávajícího a že je ještě v záruce. Není zákonem stanoveno, jakým dokladem se to má prokázat. Prodávající doporučuje např. doklad o koupi nebo záruční list).
- poštou na adrese: Nunofia s.r.o., Kuzmányho 5, 974 01 Banská Bystrica, SR (je třeba prokázat, že výrobek byl zakoupen u prodávajícího a že je ještě v záruce. Není zákonem stanoveno, jakým dokladem se to má prokázat. Prodávající doporučuje např. doklad o koupi nebo záruční list).
- Před uplatněním reklamace prodávající doporučuje (nepodmiňuje), aby se před samotným uplatněním kupující telefonicky nebo elektronicky kontaktoval s prodávajícím, který ho bude opětovně informovat o všech podstatných náležitostech reklamace, o možnostech uplatnění a postupu při vyřizování reklamace:
- Email: obchod@nunofi.sk
- Tel.: +421 48 412 3392, +421 907 979 859 (prac. dny od 08:00 do 16:00 hod.)
- Prodávající tímto informuje kupujícího, že pro případ uplatnění reklamace je možné využít reklamační formulář, který je dostupný na webové stránce prodávajícího. K tomu, aby spotřebitel mohl uplatnit reklamaci vady koupeného výrobku stačí, když prokáže, že výrobek byl zakoupen u konkrétního prodejce a že je ještě v záruce. Není zákonem stanoveno, jakým dokladem to má prokázat. V občanském zákoníku se uvádí (§ 620), že, pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vydat doklad o koupi, avšak na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Z uvedeného vyplývá, že, pokud v záručním listu prodávající neuvádí jiné údaje o výrobku (podrobnější), jako na dokladu k koupi, ani neposkytuje delší záruku, než je zákonná, vyžadování dokladu o koupi i záručního listu při reklamaci vady výrobku je v určitém případě duplicitně – v případě, pokud se záruka uplatňuje u prodejce – ne v záručním servisu. Pokud spotřebitel uplatňuje právo na opravu vady nebo výměnu vadného výrobku za bezvadný, není potřebný doklad o koupi z ERP. Prodávající nemůže odmítnout přijetí reklamace od spotřebitele, pokud tento ví prokázat, že vadný výrobek byl u prodávajícího zakoupen a je v záruční lhůtě.
- Záruční doba během vyřizování reklamace: záruční doba neplyne během doby vyřizování reklamace. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží
- Záruka na vyměněnou věc: ode dne převzetí nové věci platí nová záruční doba.
- Informace k reklamaci:
- Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
- Spotřebitel může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká jen části věci, výměnu části, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
- Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
- Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat jako věc bez vady, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
- Tytéž práva přísluší spotřebiteli, pokud jde sice o odstranitelné vady, pokud však spotřebitel nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
- Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Pokud věc prodávaná za nižší cenu nebo použitá věc má vadu, za kterou prodávající odpovídá, má spotřebitel místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. Pokud jde o neodstranitelnou vadu, která však nebrání řádnému užívání zboží, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.
- Pokud má spotřebitel právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz), záleží na kupujícím, které z těchto práv si uplatní. Jakmile si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže již tuto volbu sám jednostranně měnit.
- Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinen poučit spotřebitele o jeho právech jak je uvedeno výše.
- Při mincích se za vadu nepovažují skvrny na povrchu mincí, způsobené částečkami jiných kovů, které jsou přirozenou součástí výroby mincí z drahých ale i běžných kovů. Mince s těmito skvrnami prodávající nevyměňuje. Při mincích z běžných kovů s tzv. otevřenou emisí, jako jsou oběhové mince ale i pamětní mince určené pro oběh (typicky pamětní 2 euro mince a ostatní pamětní světové mince) se za vady nepovažují poškození (např. drobné poškrábání, údery, naražené hrany a pod.) způsobené automatickou ražbou a zjednodušenou manipulací a adjustací, odpovídající nenumismatickému charakteru otevřených emisí.
- Určení způsobu vyřízení reklamace: Na základě rozhodnutí spotřebitele, které z práv spotřebitel uplatňuje, je prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace:
- ihned,
- v složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace
- v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží nebo služby, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace.
- V souladu s ustanovením § 18 odst. 4 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen vyřídit reklamaci do 30 kalendářních dní, bez ohledu na to, jakým způsobem spotřebitel zboží koupil.
- Za vyřízení reklamace se považuje: Podle § 2 písm. m) zákona o ochraně spotřebitele, vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácení kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí. Podle § 122 odst. 1 Občanského zákoníku lhůta určená podle dní začíná se dnem, který následuje po události, která je rozhodující pro její začátek. Po marném uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má spotřebitel právo od kupní smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží.
- Reklamace do 12 měsíců od koupě: Pokud spotřebitel reklamaci zboží uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím jen na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dní ode dne vyřízení reklamace.
- Reklamace po 12 měsících od koupě: Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících a prodávající ji zamítl, je povinen v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek na odborné posouzení (soudní znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Pokud bude odborný posudek ve prospěch spotřebitele, může reklamaci uplatnit znovu; znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout. Náklady odborného posouzení jakož i všechny ostatní související účelně vynaložené náklady nese prodávající. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dní ode dne znovu uplatnění reklamace všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny další související náklady.
- Náklady na odborné posouzení: Pokud spotřebitel zašle zboží na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese vždy prodávající, tedy během celé délky záruční doby bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud je však zboží zasláno na odborné posouzení jiné než určené osobě, tedy znalci nebo autorizované, notifikované nebo akreditované osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady je prodávající povinen uhradit spotřebiteli pouze v případě, pokud odborné posouzení prokáže odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu, a to v lhůtě do 14 dní ode dne znovu uplatnění reklamace.
- Odborné posouzení musí obsahovat:
- identifikaci osoby, která provádí odborné posouzení,
- přesnou identifikaci posuzovaného výrobku (například sériové či výrobní číslo),
- popis stavu výrobku,
- výsledek posouzení,
- datum vyhotovení odborného posouzení.
- Odborné posouzení může provést jen:
- znalec podle zákona č. 382/2004 Z. z. Zákon o znalcích, tlumočnících a překladatelích.
- autorizovaná, notifikovaná nebo akreditovaná osoba – podle § 11 odst. 1, § 2 odst. 1 písm. f) a § 22 odst. 4 zákona č. 264/1999 a § 15 zákona č. 90/1998 Z. z.
- autorizovaný servis (oprávněná osoba výrobcem na provádění záručních oprav).
- Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat zákazníkovi potvrzení. Tímto potvrzením je kopie reklamačního protokolu. V tomto potvrzení by měl být kromě kontaktních údajů prodávajícího a spotřebitele uveden popis vady a zda spotřebitel požaduje opravu, výměnu, odstoupení od smlouvy nebo slevu z kupní ceny, v závislosti na charakteru vady, jakož i datum uplatnění reklamace. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, např. telefonicky, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli co nejdříve, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem, např. e-mailem. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Tímto písemným dokladem je kopie reklamačního protokolu s vyplněnou kolonkou vyřízení reklamace, list obsahující písemné vyrozumění o vyřízení reklamace nebo sms zpráva nebo e-mailová zpráva obsahující informaci o vyřízení reklamace s písemným potvrzením o jejím odeslání.
- Súčinnost kupujícího: Spotřebitel je povinen poskytnout prodávajícímu, resp. autorizovanému servisu, bezodkladně jakoukoliv súčinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně odpovídajícího potřebného vyzkoušení nebo demontáže zboží). Spotřebitel je také povinen dodat zboží při uplatnění reklamace čisté v řádném obalu v souladu s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami včetně všech jeho součástí a příslušenství, umožňujících takové ověření a odstranění vady. Spotřebitel si je povinen převzít zboží ze záruční opravy nejpozději do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení.
- Ustanovení žádného zákona neukládá povinnost prodávajícímu poskytnout náhradní zboží spotřebiteli, během doby vyřízení reklamace.
- Reklamace v případě firemního zákazníka: v případě reklamace firemním zákazníkem (ne spotřebitelem) - takový vztah se pak neřídí zákonem na ochranu spotřebitele ani občanským zákoníkem, ale obchodním zákoníkem.
- Prodávající informuje kupujícího o orgánu dozoru, kterým je: Slovenská obchodní inspekce. Slovenská obchodní inspekce jako orgán kontroly vnitřního trhu nezkoumá opodstatněnost reklamací, ale jen to, zda byly splněny všechny zákonné podmínky vztahující se na reklamaci, vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele. Dalšími orgány dozoru, v závislosti na zboží nebo službách, nabízených prostřednictvím internetového obchodu, mohou být i:
- Státní veterinární a potravinová správa
- Regionální úřad veřejného zdravotnictví
Informace o alternativním řešení sporu online (RSO) pro e-shop
- Prodávající tímto zároveň informuje zákazníky (spotřebitele), že dnem 1. února 2016 nabývá účinnosti zákon č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Cílem tohoto zákona je vytvoření nové možnosti pro spotřebitele řešit svůj spor s prodávajícím rychle, efektivně, méně formálně a především bezplatně, resp. jen s minimálními náklady. Jde o dosažení smírného řešení, resp. dohody mezi spotřebitelem a prodávajícím o vyřešení sporu, která se po souhlasu obou stran s jejím zněním stává závazným právním podkladem. Orgánem alternativního řešení sporů ze zákona jsou Úřad pro regulaci síťových odvětví, Úřad pro regulaci elektronických komunikací a poštovních služeb a Slovenská obchodní inspekce. Slovenská obchodní inspekce je navíc v postavení tzv. reziduálního subjektu, což znamená, že bude oprávněna řešit i takové spory, při kterých není určena kompetence jiných orgánů, kromě sporů vyplývajících ze smluv o poskytování finančních služeb. Podle §11 zák. 391/2015 o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, má spotřebitel právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Spotřebitel má právo v případě, pokud dojde k sporu s prodávajícím, po tom, co využije všechny možnosti na vyřešení sporu, obrátit se na subjekt alternativního řešení sporu, jehož hodnota bude vyšší než 20,- €. Právní úprava se vztahuje nejen na spory „domácí“, ale i na spory „přeshraniční“, tj. spory mezi zahraničními spotřebiteli a prodávajícími na území Slovenská republika. Subjekt alternativního řešení sporu ukončí spor do 90 dní ode dne jeho zahájení, přičemž o prodloužení lhůty o 30 dní (i opakovaně) upovedomí navrhovatele.
- Pokud spotřebitel nebude spokojen se způsobem, jak prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo jinak porušil jeho práva, v tom případě má možnost podat návrh na příslušný subjekt. Nevylučuje to možnost řešit svůj spor i soudní cestou. Aby se zajistil hladký průběh řešení sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutí súčinnosti ze strany prodávajícího.
- Orgán alternativního řešení sporů: Slovenská obchodní inspekce, Ústřední inspektorát, Odbor pro mezinárodní vztahy a alternativní řešení spotřebitelských sporů, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika.
- Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, i elektronicky prostřednictvím platformy řešení sporů on-line (RSO) na stránce: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Alternativní řešení sporů je vyhrazeno výlučně pro spotřebitele - fyzické osoby, ne nakupující podnikatele. Řešení sporu probíhá mezi spotřebitelem a prodávajícím, kteří uzavřeli smlouvu na dálku a, jejichž spor má hodnotu vyšší než 20€. Prodávající tímto zároveň informuje spotřebitele, o možnosti individuálního podávání žádostí, návrhů, podnětů a pokusů o předejití sporů elektronicky na emailovou adresu: obchod@nunofi.sk
Znění reklamačního řádu je účinné od 01.08.2017
„Reklamační formulář“ v pdf ke stažení zde